L’Ajuntament d’Aldaia contacta amb més de 1.500 persones majors del municipi per a conéixer les seues necessitats

Guillermo Luján: «estem parlant amb les persones majors per a saber si estan ben ateses, i en cas contrari conéixer quines són les seues necessitats i solucionar-les des dels Serveis Socials Municipals«

L’Ajuntament d’Aldaia ha posat en marxa un dispositiu a través del qual estan cridant telefònicament a les persones majors de la localitat per a saber si es troben en bon estat durant els dies de confinament a causa del Coronavirus. Així, des del consistori han atés ja a través d’aquest sistema a més de 1.500 persones majors per a interessar-se per les seues necessitats. «Quan detectem que la persona té alguna manca, posem immediatament en marxa l’operatiu dels Serveis Socials Municipals per a solucionar-ho», assenyala l’alcalde, que a més comenta que «els majors estan mostrant-se molt agraïts cada vegada que reben la trucada, la qual cosa ens dóna una mostra de la importància d’aquesta iniciativa, i del necessari que això és en una situació tan difícil com la que estem vivint».

Així, Luján indica que per a poder atendre una part tan important de la població i de manera ràpida és necessari posar en marxa «un dispositiu el més ampli i potent possible», per la qual cosa el mandatari explica que «hem pres la decisió de reconvertir el servei ‘Prop del teu’ (prop de tu) d’acompanyament a les persones majors que vam posar en marxa a Aldaia en 2017, a ‘Prop de la teua per telèfon’ (prop de tu per telèfon), i hem incorporat a personal de l’empresa pública municipal ‘Aldaia Pròxima’ per a dur-ho a terme. En aquest sentit, Luján insisteix que «els treballadors i treballadores d‘Aldaia Pròxima’ estan realitzant una labor fantàstica, la qual vull agrair públicament des d’ací. A nivell personal -continua Luján– sé que no és fàcil reconvertir el rol laboral propi, per exemple, des de les tasques en l’àrea d’esports cap a la realització de trucades telefòniques, però estan demostrant que són uns professionals exemplars«.
Aliments i fàrmacs, però també soledat
Pel que respecta a aquest primer balanç, una part important de les necessitats que estan detectant a través d’aquestes crides estan referides a l’alimentació o els productes de farmàcia «la qual cosa solucionem a través del servei municipal de menjar a domicili i els serveis socials locals», indica l’alcalde.
Per a completar el balanç, Luján puntualitza que per a les persones que detectem que poden estar en una situació d’especial vulnerabilitat, «activem un protocol especial a través del qual els cridem amb més freqüència, caps de setmana inclosos, per a reforçar el seguiment».

Per part seua, la Regidora d’Atenció a les Persones d’Aldaia, Empar Folgado, agraeix «l’encomiable labor que tot l’equip humà dels Serveis Socials Municipals està realitzant aquests dies», i apunta que «ara és el moment de fer un pas al capdavant per a ajudar a totes les persones del nostre poble que el necessiten, aquesta és la nostra missió i no escatimarem esforços a l’hora de dur-la a terme». En la mateixa línia, Folgado llança un missatge de gratitud pública al cos de policia local, «que està vetlant per la nostra seguretat fent gala d’un lliurament i professionalitat màxima».

En aquesta línia, Marta Romeu i José Martínez Luna, els edils al capdavant de les àrees d»Aldaia Pròxima’, Esports i Educació, també es mostren «molt agraïts» per «la dedicació i l’esforç» del personal de l’empresa pública municipal que ha sigut derivat al servei ‘Prop del teu per telèfon’ per a realitzar les anomenades a les persones majors, «perquè estan demostrant un lliurament total i una qualitat humana formidable».

Comentar

Tu dirección de correo electrónico no será publicada. Los campos obligatorios están marcados con *