L’Ajuntament recomana evitar que mascotes i xiquets juguen prop de pins amb processionària en constatar l’inici de la ruptura de les bosses

  • Demana als amos de terrenys amb pins afectats que retiren les bosses accessibles i tracten de capturar les erugues si ja han baixat
  • En cas de detectar bosses a espais municipals, cal avisar l’Ajuntament perquè es puga actuar

. El Departament de Medi Ambient de l’Ajuntament d’Alzira ha rebut avisos de la presència de grups d’erugues de processionària baixant pels troncs dels pins als paratges municipals i, tot i que no es tracta d’una plaga greu per als arbres, indiquen, «sí que pot generar molèsties i urticàries en la pell, que es poden veure agreujades si concorren amb al·lèrgies, i pot afectar les persones (normalment els xiquets) i les mascotes (especialment els gossos)». És per això que realitzen una sèrie de recomanacions per a evitar l’afecció per estes erugues, que en els darrers temps «s’han reproduït amb major intensitat i han avançat el seu cicle biològic», per la qual cosa, a hores d’ara, ja s’observen fileres d’erugues que baixen de la copa dels pins per a enterrar-se al sòl i completar el seu cicle vital.

Precisament, en el temps que transiten per terra és quan poden entrar en contacte amb animals i persones i ocasionar-los molèsties. Així, de manera general, aconsellen «evitar que criatures i mascotes juguen en les proximitats d’arbres afectats de processionària en el període en què es produïx la processó». I demanen als adults que «extremen la vigilància» per a detectar l’existència de fileres per tal d’impedir que els menors i els animals entren en contacte amb les erugues.

També aconsellen als propietaris de parcel·les on hi ha pins que si observen l’existència de bosses de processionària als arbres a branques accessibles, «les retiren mitjançant la poda de les branques afectades, sempre per personal especialitzat». En el cas de bosses situades en llocs inaccessibles, expliquen que es poden aplicar, també a càrrec de personal especialitzat, productes biocides a base de bacteris (Bacillus thuringiensis) o plaguicides específics.

En cas que detecten que les erugues descendixen en processó de l’arbre per a enterrar-se, es pot optar per altres mètodes de captura com la col·locació de plàstics al voltant dels troncs impregnats amb cola d’assecat lent (a manera de barrera), o també recipients en forma de con per a interceptar-les. D’esta forma evitaran que es desplacen per terra, i s’eliminarà així el risc per contacte amb les persones i els animals.

Complementàriament, animen la població que si detecten la presència de la plaga en arbres situats en jardins o altres espais verds urbans i periurbans, avisen l’Ajuntament a fi que s’apliquen els tractaments oportuns en el temps més breu possible, ja que la seua col·laboració és molt important.

El regidor de Medi ambient, Agricultura i Transició Ecològica, Pep Carreres, ha explicat que «la pujada de les temperatures derivades del canvi climàtic està provocant alteracions en l’ecosistema i algunes espècies, com la processionària, troben millors condicions per a desenvolupar-se, la qual cosa provoca un augment en el risc per afecció a les persones i els animals». Així mateix, demana a la ciutadania «que aplique les mesures preventives pertinents en les propietats particulars i col·labore avisant l’Ajuntament en cas de detectar estes bosses i erugues en espais públics».

Comentar

Tu dirección de correo electrónico no será publicada. Los campos obligatorios están marcados con *

MAIG

MAYO 12M12E CAMARENA
MAYO 12M12E CAMARENA

eterniajoyeria novembre Idea 12 EMPRESES 12 COMERÇOS.

JSR_ novembre Idea 12 EMPRESES 12 COMERÇOS.
JSR_ novembre Idea 12 EMPRESES 12 COMERÇOS.

Asociación Empresarial Alzira

Dia de Promocions Especials
Dia de Promocions Especials