Cal assolar el pont de Xàtiva.
- No hi ha que tindre cap por a dir les coses com són.
- Ni desviar l’atenció, focalitzant-la a les vores del conflicte.
A més a més de que hem tingut molta sort. Si ens arriba a caure la que plogué Magre amunt, no haurien trobat lloc on amagar-se. Per que no és el mateix eixir-se’n un riu, per que ploga com mai en la vida, que com a conseqüència d’infraestructures executades per l’Administració i pagades pel contribuent.
No és per que ho defense la FaavvAlzira, des de la seua fundació, persistentment i en especial els darrers sis anys.
Son les paraules del Catedràtic d’Hidràulica de la UPV, Joan Marco, en la presentació de l’estudi d’inundabilitat del barranc de La Casella el passat 13 de desembre.
Coincidents amb les de Xavier Machí, l’any 84, i l’any 94 als informes d’inundabilitat per als PGOUM d’Alzira del 85 i 95 i materialitzades, enguany, a les propostes efectuades a les reunions de treball per elaborar les solucions de «l’Estudi d’alternatives per la reducció del risc d’inundacions a la Ribera del Xúquer».
Els enginyers, malauradament, treballen per a les administracions públiques, i és pràcticament impossible, (ho diem per pròpia experiència) trobar-ne un disposat a signar un informe pericial per enfrontar-se a l’Estat, en un jutjat, O, hem de recordar on anà AFIVA-APEMEDA a per enginyers?. Els alzirencs podem considerar-nos afortunats per comptar amb els diagnòstics més qualificats que puguen trobar a hores d’ara. No ha calgut que els convencerem els veïns. Precisament per la seua solvència tècnica i criteri independent, els han contractat l’ajuntament d’Alzira i el MITECO.
Com que afecta habitatges de la ciutat, la Confederació Hidrogràfica del Xúquer ha prioritzat actuar en els barrancs de Barxeta, L’Estret i La Casella i ha plantejat a la Generalitat Valenciana i a l’ajuntament d’Alzira, la necessitat de que les carreteres CV-50, Tavernes-Llíria, i CV-41, Alzira-Xàtiva, permeten el pas dels 440 hm3/segon per baix del pont de Xàtiva, que com comprovàrem anit, no permet que en passen més de 80. A hores d’ara, els tècnics, Machí, Marco, Bellver, tots coincideixen en que cal assolar el pont de Xàtiva. Però és la GV la que té la darrera paraula, ja que, malgrat l’infrafinançament valencià, ostenta les competències sobre les carreteres transferides.
Esperem que, en breus dies, l’alcalde faça públics els resultats de la reunió convocada amb els directors generals d’Aigua i Carreteres de la GV, les gestions institucionals, estan en les seues mans.
Essent l’any que ve, any d’eleccions, en el que els alzirencs estarem convocats a renovar representants polítics, algun partit haurà d’esmenar la imatge que projectà que els seus diputats no promogueren al Congrés iniciatives orientades a que, secundant la petició unànime de la corporació alzirenca, els pressupostos generals de l’estat, PGE, inclogueren partides pressupostàries per ampliar el barranc de La Casella. Ni el mal gust de boca que ens provocaren els seus senadors, abstenint-se o votant en contra de l’esmena, presentada per Carles Mulet, de Compromís, que destinava vint milions d’euros dels PGE 2022, per ampliar el barranc de La Casella i reordenar la confluència de la CV-50 amb la CV-41, assolant el pont de Xàtiva, i el pas elevat de la variant, construint una rotonda al nivell de la mota que ampliaria el barranc amb l’espai que ara ocupa el malecó.
Havent alfarrassat TYPSA, que per solucionar les inundacions a Alzira, hi ha prou amb vint-i-sis milions d’euros, com han d’entendre les alzirenques, que els PGE 2023 no puguen destinar-nos, sols un 7,5%, dels 350 milions que aportem anualment?
Quins partits polítics estan en contra?
Els que vullguen recollir vots a Alzira, tenen tot enguany per guanyar-se’ls. Al Congrés dels Diputats, al Senat, a les Corts Valencianes i a l’ajuntament d’Alzira.
Els alzirencs, aprofitarem el poder que ens donen 33.000 vots necessaris per decidir les institucions.
Comentar